Burmistrz Miasta i Gminy
Funkcję Burmistrza Miasta i Gminy pełni - Tomasz Kinicki
KOMPETENCJE
składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Miasta i Gminy,
powoływanie komisji i zespołów opiniodawczo-doradczych i zadaniowych,
powoływanie pełnomocników do wykonywania określonych zadań,
wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
udzielanie upoważnień Sekretarzowi, Skarbnikowi i innym pracownikom Urzędu do wydawania , w imieniu Burmistrza, decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
gospodarowanie mieniem komunalnym,
sprawowanie funkcji Szefa Obrony Cywilnej jako terenowego organu obrony cywilnej,
wykonywanie innych zadań, określonych w ustawie o samorządzie gminnym i innych ustawach szczegółowych.
Burmistrz bezpośrednio nadzoruje następujące komórki organizacyjne Urzędu:
Referat Gospodarczy i Utrzymania Miasta,
Urząd Stanu Cywilnego,
Wieloosobowe stanowisko ds. Budownictwa, Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska,
Wieloosobowe stanowisko ds. Oświaty, Kultury i Sportu,
Wieloosobowe Stanowisko ds. Środków Pozabudżetowych i Promocji,
Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego i OC – samodzielne,
Stanowisko ds. Działalności Gospodarczej – samodzielne,
Stanowisko ds. Zamówień Publicznych samodzielne,
Stanowisko ds. Gospodarki Mieniem Komunalnym – samodzielne,
Archiwista Zakładowy,
Administrator Bezpieczeństwa Informacji,
Gminne Jednostki Organizacyjne i Pełnomocników, których powołuje w miarę potrzeb lub wymogów prawnych.
Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz, który wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Burmistrz czuwa nad prawidłową organizacją realizacji uchwał Rady i aktów prawnych naczelnych i centralnych organów administracji publicznej oraz kieruje bieżącymi sprawami Miasta i Gminy i reprezentuje ją na zewnątrz.
Burmistrz kieruje pracą Urzędu przy pomocy Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Burmistrzem za realizację swoich zadań.
Burmistrz jest służbowym przełożonym wszystkich pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Burmistrz jako organ wykonawczy gminy wykonuje zadania wynikające z przepisów prawa, w tym uchwał i wytycznych Rady.
Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
kierowanie bieżącymi sprawami Miasta i Gminy,
reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
kierowanie pracą Urzędu,
podejmowanie czynności należących do kompetencji Rady w sprawach niecierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,
wydawanie przepisów prawa miejscowego w granicach przewidzianych prawem,
nadzorowanie realizacji budżetu ,
udzielanie pełnomocnictw w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
nawiązywanie, rozwiązywanie i dokonywanie zmian stosunku pracy pracowników Urzędu oraz wykonywanie innych uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu,
powoływanie i odwoływanie Zastępcy,
zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
zawieranie umów i porozumień w granicach unormowania prawnego lub posiadanych upoważnień,