główna zawartość
artykuł nr 1

Nabór na stanowisko Sekretarza Gminy

 

Burmistrz Gminy Górzno
ogłasza nabór
na stanowisko Sekretarza Gminy Górzno
 
 
I. Nazwa i adres jednostki:
 
Urząd Gminy Górzno
ul. Rynek 1
87-320 Górzno
 
II. Określenie stanowiska:
 
- kierownicze stanowisko urzędnicze: Sekretarz Gminy
 
 
III. Wymagania niezbędne w stosunku do kandydata: 
  1. posiadanie obywatelstwa polskiego,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego i/lub umyślne przestępstwa skarbowe,
  4. nieposzlakowana opinia,
  5. co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.08.223.1458 ze zm.),, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach,
  6. wykształcenie wyższe magisterskie (preferowane prawnicze lub administracyjne),
  7. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku,
  8. kandydat powinien być bezpartyjny.  
IV. Wymagania dodatkowe: 
  1. zdolności organizacyjne i umiejętność zarządzania,
  2. umiejętność skutecznej komunikacji oraz pracy w zespole,
  3. wysoka kultura osobista,
  4. zdolność do samodzielnego podejmowania decyzji,
  5. kandydat powinien być bezpartyjny,
  6. znajomość obowiązujących regulacji prawnych w obszarze funkcjonowania administracji samorządowej i postępowania administracyjnego.
  7. samodzielność, kreatywność,
  8. znajomość języków obcych, (preferowany język angielski),
  9. znajomość struktury organizacyjnej Urzędu Gminy Górzno,
  10. znajomość zagadnień związanych z Systemem Zarządzania Jakością ISO 9001:2008,
  11. obsługa komputera ze znajomością programów wykorzystywanych w administracji
  12. znajomość i doświadczenie w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych dla gmin i jednostek organizacyjnych,
  13. wiedza i doświadczenie w zakresie prawa zamówień publicznych,
  14. szeroka wiedza o Gminie Górzno i jej jednostkach organizacyjnych.  
V. Zakres głównych wykonywanych zadań na stanowisku pracy i warunki pracy: 
  1. Kierowanie pracą Urzędu,
  2. Opracowywanie  projektów zmian Regulaminu Pracy, Regulaminu Organizacyjnego, Statutu,
  3. Bezpośrednie nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,
  4. Nadzorowanie przestrzegania dyscypliny pracy w Urzędzie i stosownych procedur w tym ich wdrażanie,
  5. Sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem urzędu i obsługą interesantów,
  6. Współpraca w opracowaniu projektów podziału referatów na stanowiska pracy,
  7. Opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy, kart opisu stanowisk pracy,
  8. Nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
  9. Przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
  10. Przygotowanie projektów zarządzeń Burmistrza i projektów uchwał Rady Gminy,
  11. Wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych,
  12. Koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
  13. Koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami wyborców,
  14. Nadzorowanie kompletowania dokumentacji z prac Rady Gminy,
  15. Zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego oraz obwieszczeń na terenie Gminy,
  16. Przekazywanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego aktów prawa miejscowego stanowionych przez organy Gminy,
  17. Wykonywanie obowiązków w granicach udzielonego pełnomocnictwa przez Burmistrza,
  18. Prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
  19. Prowadzenie spraw Gminy powierzonych przez Burmistrza,
  20. Dekretowanie zgodnie z przeznaczeniem  korespondencji,
  21. Nadzorowanie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych oraz informacji niejawnych,
  22. Przygotowywanie, udostępnianie i dalsze przekazywanie oświadczeń majątkowych,
  23. Praca administracyjno-biurowa wykonywana w jednostce, zapewniony dostęp do stanowiska komputerowego, warunki pracy zgodne ze stosownymi regulacjami prawa pracy i przepisów BHP.  
VI. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
  • list motywacyjny,
  • kwestionariusz osobowy,
  • życiorys (CV) z opisem dotychczasowej działalności zawodowej,
  • kserokopia lub odpis dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe, świadectw pracy lub zaświadczeń o zatrudnieniu,
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • aktualne zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia,
  • oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 z późn. zmianami.)  
VII. Przebieg postępowania w sprawie naboru:
 
Wymagane dokumenty należy składać w zaklejonej kopercie z  dopiskiem "Nabór na stanowisko Sekretarza Gminy" osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy w Górznie lub pocztą na adres Urzędu Gminy, ul. Rynek 1, w nieprzekraczalnym terminie do dnia  27.06.2012 r. do godz.15.30.( decyduje data wpływu do urzędu).
 
Oferty które wpłyną do Urzędu Gminy w Górznie po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
 
Postępowanie konkursowe obejmie analizę wszystkich złożonych dokumentów oraz rozmowy z kandydatami. Postępowanie konkursowe przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Burmistrza Gminy Górzno w trybie przewidzianym ustawą o pracownikach samorządowych.
 
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy. 
 
VIII. Inne informacje

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6%

 
ZARZĄDZENIE NR 23/2012
BURMISTRZA GMINY GÓRZNO
z dnia 13.06.2012
 
 w sprawie przeprowadzenia naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Górzno tj. na stanowisko Sekretarza Gminy i powołania Komisji Konkursowej przeprowadzającej nabór
oraz zasady jej działania
 
Na podstawie art. 11 ust. 1, art. 12 ust. 1 i art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.) zwanej dalej Ustawą, oraz art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
 
 zarządzam co następuje;
  1.  Przeprowadzić nabór w celu wyłonienia kandydata na wolne stanowisko Sekretarza Gminy Górzno.
     
  2. Nabór przeprowadza Komisja Konkursowa zwana dalej Komisją w składzie:

    Jakub Piechota-Radca Prawny Gminy jako Przewodniczący Komisji
    Robert Stańko –Burmistrz Gminy Górzno jako członek Komisji
    Ewa Rogozińska – Pracownik Urzędu Gminy jako członek Komisji
    Witold Świdziński- Przewodniczący Rady Gminy Górzno jako członek Komisji
     
  3. Nabór przeprowadza się na zasadach określonych w załączniku nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
     
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Zarządzeniem do przeprowadzonego naboru stosuje się przepisy Ustawy.
     
  5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
Burmistrz Gminy
 (-) Robert Stańko
 
 
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO
ZARZĄDZENIA Nr 23/2012 BURMISTRZA GMINY GÓRZNO
Z DNIA 13.06.2012 ROKU
 
w sprawie przeprowadzenia naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Górzno tj. na stanowisko Sekretarza Gminy i powołania Komisji Konkursowej przeprowadzającej nabór
oraz zasady jej działania
 
REGULAMIN KOMISJI
 
 
I.   PODSTAWA PRAWNA
 
Ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. 08.223.1458 ze zm.)
 
II.   CELE KOMISJI KONKURSOWEJ I TRYB ZGŁASZANIA OFERT
 
  1. Zadaniem komisji konkursowej jest wyłonienie kandydata na stanowisko Sekretarza Gminy Górzno w Urzędzie Gminy w Górznie.
  2. Komisja konkursowa rozpatruje oferty złożone na warunkach i w terminach zawartych w ogłoszeniu Burmistrza Gminy Górzno o naborze na stanowisko Sekretarza Gminy.
III. OGÓLNE ZASADY POSTĘPOWANIA KONKURSOWEGO
  1. Konkurs na stanowisko Sekretarz jest dwuetapowy.
  2. Pierwszy etap konkursu odbywa się bez osobistego udziału kandydatów i obejmuje czynności dopuszczajace kandydatów do drugiego etapu konkursu na podstawie złożonych dokumentów i w oparciu o kryteria formalne sformułowane w ogłoszeniu o konkursie.
  3. Drugi etap konkursu odbywa się z udziałem dopuszczonych kandydatów i obejmuje postępowanie kwalifikacyjne.
  4. Nie przystąpienie kandydata do kolejnego etapu postępowania konkursowego, bez względu na przyczynę, eliminuje go z dalszego udziału w konkursie.
IV.   ORGANIZACJA I ZASADY PRACY KOMISJI 
  1. Podstawową formą pracy Komisji są posiedzenia.
  2. Pracą Komisji kieruje Przewodniczący lub inny członek pod jego nieobecność. Członkowie Komisji uczestniczą w pracach komisji na zasadzie równych praw i obowiazków.
  3. Komisja powołuje Sekretarza spośródd  swojego grona.
  4. Obrady Komisji są poufne i zamknięte.
  5. Rozstrzygnięcia i decyzje Komisja podejmuje w obecności co najmniej dwoóch członków komisji.
  6. Rozstrzygnięcia we wszystkich sprawach dotyczących kandydatów Komisja podejmuje zwykłą większością głosów w głosowaniach tajnych.
  7. Decyzje w sprawach organizacyjnych i proceduralnych Komisja podejmuje zwykłą większością głosów w głosowaniach jawnych. Na wniosek choćby jednego członka Komisja przeprowadza głosowanie tajne. W razie rozbieżności poglądów co do interpretacji przepisów prawa, Komisja może zasięgnąć opinii prawnej.
  8. Komisja może zaprosić do udziału w postępowaniu konkursowym lub w poszczególnych jego czynnościach osoby spoza Komisji, do obsługi technicznej prac Komisji. 
  9. Posiedzenia Komisji są protokołowane. Protokoły Komisji numeruje się według kolejności ich powstawania. W protokołach umieszcza się imiona i nazwiska członków Komisji oraz osób zaproszonych. Protokół podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu. Członek Komisji ma prawo zgłosić do protokołu pisemne zastrzeżenia.
  10. Do czynności Komisji należy w szczególności:
a)  ustalenie harmonogramu postępowania konkursowego,
b)  opracowanie i zatwierdzenie wszystkich dokumentów postępowania konkursowego,
c)  podejmowanie decyzji o dopuszczeniu kandydata do udziału w konkursie oraz kolejnych etapach w tym konkursie,
d)  ustalenie metod i kryteriów oceny oraz ocena, mająca na celu wyłonienie kandydata na funkcję Sekretarza Gminy.
 
V. PROCEDURA WYŁANIANIA KANDYDATÓW NA FUNKCJĘ SEKRETARZA GMINY
 
A. Pierwszy etap konkursu
 
 1. Posiedzenie Komisji w części mającej za zadanie sprawdzenie formalne złożonych ofert i dopuszczenie kandydatów do drugiego etapu konkursu, odbywa się bez ich udziału i obejmuje:
 
a)  otwarcie kopert z ofertami i sprawdzenie dat złożenia,
b)  decyzje Komisji o spełnieniu wymagań warunkujących dopuszczenie kandydatów do drugiego etapu konkursu.
 
  1. Po sprawdzeniu przez Komisję na podstawie przedstawionych dokumentów warunków spełnienia przez poszczególnych kandydatów wymagań formalnych, Przewodniczący lub inny czonek Komisji pod jego nieobecność zobowiązany jest do pisemnego powiadomienia kandydatów o wynikach pierwszego etapu konkursu. Kandydaci, którzy nie zostali zakwalifikowani do drugiego etapu konkursu otrzymują informację o przysługującym im prawie zwrócenia się za pośrednictwem Komisji o rozstrzygnięcie zasadności odmowy, w terminie 3 dni od daty otrzymania powiadomienia.
 
3.   Kandydaci dopuszczeni do udziału w drugim etapie konkursu zostaną powiadomieni telefonicznie o rozmowie kwalifikacyjnej z co najmniej 2-dniowym wyprzedzeniem w stosunku do daty jej przeprowadzenia.
 
 
B. Drugi etap konkursu
 
  1. Wszyscy kandydaci zakwalifikowani do drugiego etapu zobowiązani są do stawienia się na posiedzenie Komisji w wyznaczonym terminie.
  2. Nie spełnienie przez uczestnika konkursu powyższego warunku bez względu na przyczynę oznacza jego rezygnacje z uczestnictwa w konkursie.
  3. Komisja dokonuje oceny kandydatów na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej na posiedzeniu Komisji oraz złożonej dokumentacji.
  4. Członkowie Komisji maja prawo zadawania kandydatom pytań z zakresu o którym mowa w ogłoszeniu Burmistrza o naborze na stanowisko Sekretarza Gminy.
  5. Każdy członek Komisji w tym etapie konkursu ocenia każdego z kandydatów w skali 1-5.
VI.   POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Po zakończeniu konkursu Komisja rekomenduje kandydata na stanowisko Sekretarza Gminy, który w ocenie Komisji uzyskał najwięcej punktów. 
     
  2. Wyniki konkursu są niezwłocznie ogłaszane na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz w miejscu powszechnie dostępnym w Urzędzie Gminy.
  1. Komisja zastrzega sobie prawo do interpretowania regulaminu oraz przypadków spornych, nie ujętych w jego treści.
 

 

Załączniki:
Kwestionariusz (pdf)70.65 KB