Nabór na stanowisko Sekretarza Gminy
Burmistrz Gminy Górzno
ogłasza nabór
ogłasza nabór
na stanowisko Sekretarza Gminy Górzno
I. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Górzno
ul. Rynek 1
87-320 Górzno
II. Określenie stanowiska:
- kierownicze stanowisko urzędnicze: Sekretarz Gminy
III. Wymagania niezbędne w stosunku do kandydata:
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego i/lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.08.223.1458 ze zm.),, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach,
- wykształcenie wyższe magisterskie (preferowane prawnicze lub administracyjne),
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku,
- kandydat powinien być bezpartyjny.
IV. Wymagania dodatkowe:
- zdolności organizacyjne i umiejętność zarządzania,
- umiejętność skutecznej komunikacji oraz pracy w zespole,
- wysoka kultura osobista,
- zdolność do samodzielnego podejmowania decyzji,
- kandydat powinien być bezpartyjny,
- znajomość obowiązujących regulacji prawnych w obszarze funkcjonowania administracji samorządowej i postępowania administracyjnego.
- samodzielność, kreatywność,
- znajomość języków obcych, (preferowany język angielski),
- znajomość struktury organizacyjnej Urzędu Gminy Górzno,
- znajomość zagadnień związanych z Systemem Zarządzania Jakością ISO 9001:2008,
- obsługa komputera ze znajomością programów wykorzystywanych w administracji
- znajomość i doświadczenie w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych dla gmin i jednostek organizacyjnych,
- wiedza i doświadczenie w zakresie prawa zamówień publicznych,
- szeroka wiedza o Gminie Górzno i jej jednostkach organizacyjnych.
V. Zakres głównych wykonywanych zadań na stanowisku pracy i warunki pracy:
- Kierowanie pracą Urzędu,
- Opracowywanie projektów zmian Regulaminu Pracy, Regulaminu Organizacyjnego, Statutu,
- Bezpośrednie nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,
- Nadzorowanie przestrzegania dyscypliny pracy w Urzędzie i stosownych procedur w tym ich wdrażanie,
- Sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem urzędu i obsługą interesantów,
- Współpraca w opracowaniu projektów podziału referatów na stanowiska pracy,
- Opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy, kart opisu stanowisk pracy,
- Nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
- Przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
- Przygotowanie projektów zarządzeń Burmistrza i projektów uchwał Rady Gminy,
- Wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych,
- Koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
- Koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami wyborców,
- Nadzorowanie kompletowania dokumentacji z prac Rady Gminy,
- Zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego oraz obwieszczeń na terenie Gminy,
- Przekazywanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego aktów prawa miejscowego stanowionych przez organy Gminy,
- Wykonywanie obowiązków w granicach udzielonego pełnomocnictwa przez Burmistrza,
- Prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
- Prowadzenie spraw Gminy powierzonych przez Burmistrza,
- Dekretowanie zgodnie z przeznaczeniem korespondencji,
- Nadzorowanie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych oraz informacji niejawnych,
- Przygotowywanie, udostępnianie i dalsze przekazywanie oświadczeń majątkowych,
- Praca administracyjno-biurowa wykonywana w jednostce, zapewniony dostęp do stanowiska komputerowego, warunki pracy zgodne ze stosownymi regulacjami prawa pracy i przepisów BHP.
VI. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy,
- życiorys (CV) z opisem dotychczasowej działalności zawodowej,
- kserokopia lub odpis dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe, świadectw pracy lub zaświadczeń o zatrudnieniu,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- aktualne zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia,
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 z późn. zmianami.)
VII. Przebieg postępowania w sprawie naboru:
Wymagane dokumenty należy składać w zaklejonej kopercie z dopiskiem "Nabór na stanowisko Sekretarza Gminy" osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy w Górznie lub pocztą na adres Urzędu Gminy, ul. Rynek 1, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27.06.2012 r. do godz.15.30.( decyduje data wpływu do urzędu).
Oferty które wpłyną do Urzędu Gminy w Górznie po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Postępowanie konkursowe obejmie analizę wszystkich złożonych dokumentów oraz rozmowy z kandydatami. Postępowanie konkursowe przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Burmistrza Gminy Górzno w trybie przewidzianym ustawą o pracownikach samorządowych.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
VIII. Inne informacje
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6%
ZARZĄDZENIE NR 23/2012
BURMISTRZA GMINY GÓRZNO
z dnia 13.06.2012
w sprawie przeprowadzenia naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Górzno tj. na stanowisko Sekretarza Gminy i powołania Komisji Konkursowej przeprowadzającej nabór
oraz zasady jej działania
Na podstawie art. 11 ust. 1, art. 12 ust. 1 i art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.) zwanej dalej Ustawą, oraz art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
zarządzam co następuje;
- Przeprowadzić nabór w celu wyłonienia kandydata na wolne stanowisko Sekretarza Gminy Górzno.
- Nabór przeprowadza Komisja Konkursowa zwana dalej Komisją w składzie:
Jakub Piechota-Radca Prawny Gminy jako Przewodniczący Komisji
Robert Stańko –Burmistrz Gminy Górzno jako członek Komisji
Ewa Rogozińska – Pracownik Urzędu Gminy jako członek Komisji
Witold Świdziński- Przewodniczący Rady Gminy Górzno jako członek Komisji
- Nabór przeprowadza się na zasadach określonych w załączniku nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Zarządzeniem do przeprowadzonego naboru stosuje się przepisy Ustawy.
- Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Gminy
(-) Robert Stańko
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO
ZARZĄDZENIA Nr 23/2012 BURMISTRZA GMINY GÓRZNO
Z DNIA 13.06.2012 ROKU
w sprawie przeprowadzenia naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Górzno tj. na stanowisko Sekretarza Gminy i powołania Komisji Konkursowej przeprowadzającej nabór
oraz zasady jej działania
REGULAMIN KOMISJI
I. PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. 08.223.1458 ze zm.)
II. CELE KOMISJI KONKURSOWEJ I TRYB ZGŁASZANIA OFERT
- Zadaniem komisji konkursowej jest wyłonienie kandydata na stanowisko Sekretarza Gminy Górzno w Urzędzie Gminy w Górznie.
- Komisja konkursowa rozpatruje oferty złożone na warunkach i w terminach zawartych w ogłoszeniu Burmistrza Gminy Górzno o naborze na stanowisko Sekretarza Gminy.
III. OGÓLNE ZASADY POSTĘPOWANIA KONKURSOWEGO
- Konkurs na stanowisko Sekretarz jest dwuetapowy.
- Pierwszy etap konkursu odbywa się bez osobistego udziału kandydatów i obejmuje czynności dopuszczajace kandydatów do drugiego etapu konkursu na podstawie złożonych dokumentów i w oparciu o kryteria formalne sformułowane w ogłoszeniu o konkursie.
- Drugi etap konkursu odbywa się z udziałem dopuszczonych kandydatów i obejmuje postępowanie kwalifikacyjne.
- Nie przystąpienie kandydata do kolejnego etapu postępowania konkursowego, bez względu na przyczynę, eliminuje go z dalszego udziału w konkursie.
IV. ORGANIZACJA I ZASADY PRACY KOMISJI
- Podstawową formą pracy Komisji są posiedzenia.
- Pracą Komisji kieruje Przewodniczący lub inny członek pod jego nieobecność. Członkowie Komisji uczestniczą w pracach komisji na zasadzie równych praw i obowiazków.
- Komisja powołuje Sekretarza spośródd swojego grona.
- Obrady Komisji są poufne i zamknięte.
- Rozstrzygnięcia i decyzje Komisja podejmuje w obecności co najmniej dwoóch członków komisji.
- Rozstrzygnięcia we wszystkich sprawach dotyczących kandydatów Komisja podejmuje zwykłą większością głosów w głosowaniach tajnych.
- Decyzje w sprawach organizacyjnych i proceduralnych Komisja podejmuje zwykłą większością głosów w głosowaniach jawnych. Na wniosek choćby jednego członka Komisja przeprowadza głosowanie tajne. W razie rozbieżności poglądów co do interpretacji przepisów prawa, Komisja może zasięgnąć opinii prawnej.
- Komisja może zaprosić do udziału w postępowaniu konkursowym lub w poszczególnych jego czynnościach osoby spoza Komisji, do obsługi technicznej prac Komisji.
- Posiedzenia Komisji są protokołowane. Protokoły Komisji numeruje się według kolejności ich powstawania. W protokołach umieszcza się imiona i nazwiska członków Komisji oraz osób zaproszonych. Protokół podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu. Członek Komisji ma prawo zgłosić do protokołu pisemne zastrzeżenia.
- Do czynności Komisji należy w szczególności:
a) ustalenie harmonogramu postępowania konkursowego,
b) opracowanie i zatwierdzenie wszystkich dokumentów postępowania konkursowego,
c) podejmowanie decyzji o dopuszczeniu kandydata do udziału w konkursie oraz kolejnych etapach w tym konkursie,
d) ustalenie metod i kryteriów oceny oraz ocena, mająca na celu wyłonienie kandydata na funkcję Sekretarza Gminy.
V. PROCEDURA WYŁANIANIA KANDYDATÓW NA FUNKCJĘ SEKRETARZA GMINY
A. Pierwszy etap konkursu
1. Posiedzenie Komisji w części mającej za zadanie sprawdzenie formalne złożonych ofert i dopuszczenie kandydatów do drugiego etapu konkursu, odbywa się bez ich udziału i obejmuje:
a) otwarcie kopert z ofertami i sprawdzenie dat złożenia,
b) decyzje Komisji o spełnieniu wymagań warunkujących dopuszczenie kandydatów do drugiego etapu konkursu.
- Po sprawdzeniu przez Komisję na podstawie przedstawionych dokumentów warunków spełnienia przez poszczególnych kandydatów wymagań formalnych, Przewodniczący lub inny czonek Komisji pod jego nieobecność zobowiązany jest do pisemnego powiadomienia kandydatów o wynikach pierwszego etapu konkursu. Kandydaci, którzy nie zostali zakwalifikowani do drugiego etapu konkursu otrzymują informację o przysługującym im prawie zwrócenia się za pośrednictwem Komisji o rozstrzygnięcie zasadności odmowy, w terminie 3 dni od daty otrzymania powiadomienia.
3. Kandydaci dopuszczeni do udziału w drugim etapie konkursu zostaną powiadomieni telefonicznie o rozmowie kwalifikacyjnej z co najmniej 2-dniowym wyprzedzeniem w stosunku do daty jej przeprowadzenia.
B. Drugi etap konkursu
- Wszyscy kandydaci zakwalifikowani do drugiego etapu zobowiązani są do stawienia się na posiedzenie Komisji w wyznaczonym terminie.
- Nie spełnienie przez uczestnika konkursu powyższego warunku bez względu na przyczynę oznacza jego rezygnacje z uczestnictwa w konkursie.
- Komisja dokonuje oceny kandydatów na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej na posiedzeniu Komisji oraz złożonej dokumentacji.
- Członkowie Komisji maja prawo zadawania kandydatom pytań z zakresu o którym mowa w ogłoszeniu Burmistrza o naborze na stanowisko Sekretarza Gminy.
- Każdy członek Komisji w tym etapie konkursu ocenia każdego z kandydatów w skali 1-5.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Po zakończeniu konkursu Komisja rekomenduje kandydata na stanowisko Sekretarza Gminy, który w ocenie Komisji uzyskał najwięcej punktów.
- Wyniki konkursu są niezwłocznie ogłaszane na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz w miejscu powszechnie dostępnym w Urzędzie Gminy.
- Komisja zastrzega sobie prawo do interpretowania regulaminu oraz przypadków spornych, nie ujętych w jego treści.